Hírek : Magasak a szponzorigények. |
Magasak a szponzorigények.
Továbbra sem valószinű,hogy lesz szponzór a mezeken.
A Barcelona fokozatosan javuló gazdasági helyzete miatt úgy tűnik, hogy a mezszponzori kérdés egyre inkább elbillen abba az irányba, hogy a csapat mezén továbbra se legyen hirdetés. A megfogalmazás így persze nem teljesen helyes, mert a vezetés nem zárkózik el a tárgyalásoktól senkivel, viszont komoly esélye csak egy olyan szponzornak lenne, mely valamiféle humanitárius üzenetet is hordoz magával.
Ezzel persze alaposan leszűkültek a lehetőségek, így jelenleg úgy tűnik, hogy nem fog megszakadni az egyedülálló hagyomány, s az idén már 107 éves klubnak nem lesz hirdetés a mezén. A Barcelonán kívül ezt más elitcsapat nem mondhatja el magáról, és spanyol szinten is csak a baszk Bilbao tartja fönn a múlt ezen örökségét. Joan Laporta elnök a kérdéssel kapcsolatban így fogalmazott: "Az elsőszámú célunk, hogy a Barca továbbra is több legyen, mint egy klub a világban."
Minden bizonnyal az is hozzájárult a vezetés ezen döntéséhez, hogy a klub anyagi lehetőségei szépen javulnak, s a bevételeket tekintve különösen jó a helyzet. "Jelenleg a bevételekről szóló előrejelzések nagyon pozitívak, ezért választhatjuk azt az utat, hogy csak a humanitárius értékkel bíró, szolidáris lehetőségeket fogadjuk el" - vázolta a helyzetet Laporta, viszont ezekkel a tervekkel kapcsolatban semmi konkrétumot nem említett az elnök.
Ezek a kikötések persze a jelenről szólnak, nem azt jelentik, hogy a klubnak a jövőben soha nem lesz olyan mezszponzora, mint a többi nagy egyesületnek. Laporta is csak úgy tálalta a szituációt, hogy "a következő idényben nem lesz multinacionális cég a szponzor. Annak lehet realitása, hogy egy humanitárius üzenet fölkerül a mezre a következő évben."
Ezzel tehát úgy tűnik, hogy a Barcelona továbbra is megőrzi egyedülálló hagyományát, viszont versenytársaihoz képest jelentős bevételektől esik majd el.
|